• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73622
+
-

توسعه بوم‌گردی در طالقان؛ بدون  محدودیت

گوناگون
توسعه بوم‌گردی در طالقان؛ بدون  محدودیت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز گفت: ایجاد و توسعه مراکز بوم‌گردی در شهرستان طالقان با هیچگونه محدودیتی مواجه نیست.
«احمد ترکاشوند» در گفت‌وگو با مهر به اقدامات مهمی که در حوزه گردشگری شهرستان طالقان دنبال شده اشاره کرد و گفت: تسهیل در ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه نخستین اقدامی است که به‌جد پیگیری می‌شود.
وی تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان البرز را ۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۷ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان طالقان واقع شده، زیرا در این منطقه توسعه و ایجاد هرچه بیشتر مراکز بوم‌گردی با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نیست.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به اهمیت حفاظت از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طالقان، بیان کرد: در کنار تامین زیرساخت‌ها مانند راه‌سازی و یا تعریف مسیرهای دسترسی مناسب، مبحث مهم دیگر فرهنگ‌سازی است تا در قالب آن بتوانیم مردم منطقه را تشویق کنیم که نگاه بهتری به مبحث بوم‌گردی داشته باشند.

ترکاشوند تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا توسعه صنعت بوم‌گردی در طالقان بیشتر بر اساس مشارکت مردم باشد، زیرا این مهم موجب اشتغال پایدار و جلوگیری از برون‌رفت سرمایه اقتصادی از این منطقه می‌شود.
وی در خصوص این‌که اقامتگاه‌های بوم‌گردی کنونی در طالقان بیشتر با مشارکت مردم ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر 6 واحد هتل‌آپارتمان، حدود ۱۲ خانه‌مسافر و چند هتل در این شهرستان وجود دارد و یکی از هتل‌های سه‌ستاره منطقه طالقان نیز در شرف چهارستاره شدن است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به این‌که وقتی صحبت از گردشگری روستایی می‌شود کمتر دنبال احداث هتل‌های چندستاره و یا ایجاد مجتمع‌های اقامتی لوکس هستیم، گفت: در طالقان بالطبع ایجاد خانه‌های بوم‌گردی به احداث یک هتل پنج‌ستاره ارجحیت دارد، زیرا در چنین منطقه جغرافیایی خوش آب و هوایی که طبیعتی بکر دارد، مردم بیشتر می‌خواهند از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرند و در دل طبیعت باشند.
ترکاشوند با این توضیح که در راستای ایجاد اقامتگاه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی تسهیلات خوبی به افرادی که در این طرح مشارکت کنند، داده می‌شود، افزود: در این زمینه وام‌های با بهره ۴ و ۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید